Return & Exchange

Kebijakan Pengembalian dan Penukaran Barang

Pengembalian dan pertukaran barang hanya dapat dilakukan jika pembeli menerima barang dalam keadaan rusak.

  • Pengembalian
    Pembeli harus mengirimkan kembali barang yang sudah dibeli untuk dilakukan pengecekan sebelum barang ditukar. Jika tidak ada kerusakan yang ditemukan, barang-barang akan dikirim kembali kepada pembeli dan ongkos kirim dikenakan kepada pembeli Produk bisa ditukar maksimal 7 (tujuh) hari setelah paket sampai ke tujuan. Jika produk telah diterima lebih dari 7 (tujuh) hari, kita tidak akan menerima pengembalian produk apapun.*
    *Proses pengembalian dan penukaran memakan waktu lebih dari 7 (tujuh) hari kita tidak menerima pengembalian dan pertukaran barang
  • Warna Produk Salah
    Jika kesalahan dilakukan oleh tim kami, seluruh biaya untuk proses pertukaran dan pengembalian barang akan ditanggung FOUNDA. Jika kesalahan terjadi pada konfirmasi pembeli, biaya ongkos kirim untuk pengembalian akan dibayarkan oleh pembeli.
  • Barang yang dikirim salah
    Produk yang sesuai akan dikirim setelah pembeli mengembalikan terlebih dahulu barang yang dibeli.
  • Barang tidak terkirim/terlambat dikirim
    FOUNDA akan langsung mengirimkan pesanan kilat ONS (One Night Service) kepada pembeli.

Untuk info lebih lanjut, silakan hubungi kami
Email: admin@founda.id

 __________________________________________________________________________________________________________________________________

Return and Exchange Policy

Refund and exchange are only accepted if customer receive damage product(s)

  • Refund 
    Customers are required to send back the item to us before it is checked for any damages and defects before refund is given. If there is no damage found, the item will be shipped back to the customers and bear any incurred shipping fee. Product return are accepted maximum 7 days after the package has arrived at destination. If you return the product more than 7 days, we do not accept any return products.*
         *Refund process will takes 7 working days after customer's bank account is given
  • Wrong Product Color
    If it’s an error from our team, the return and exchange process will be done with the shipping fee paid by FOUNDA. The correct product then will be sent out after we receive the item. If it’s an error because of a lack of confirmation from the customers, the shipping fee for the return(s) then will be paid by the customer.
  • Wrong item Sent
    The correct product will be sent out after the customer has returned the wrong item. All shipping fees will be paid by FOUNDA

  • Unsent item / Delay
    FOUNDA will immediately send the item with one day service (Java Island) & two-three days service (Outside Java Island) delivery service to the customer

For more information, please contact our customer care team at:
Email: admin@founda.id